Avbryt

Kontonr Bankgiro 318-3654
Öppettider Kansliet är normalt öppet vardagar 08.00-12.00

Om Trelleborgs IF

Trelleborgs Ishockeyförening startades 1973 i den då nybyggda Söderslättshallen.
Genom åren har många lovande spelare tagit sina första skär i Trelleborg, där kanske backen Kim Johnsson (Malmö Redhawks, Chicago Blackhawks, Minnesota och NY Rangers) är den främste.

Andra kända Trelleborgs profiler som har kommit långt i sin hockeykarriär är:

Patrik Hersley, fd CSKA Moskva
Oskar Magnusson, AIK
Oskar Eklind, Luleå
Carl-Johan Lerby, Sport Vaasa
Marcus Olsson, Rungsted
Victor Löfstedt, fd Oskarshamn

Trelleborg bedriver både kill och tjejidrott och alla är välkomna att prova på hockey i Sveriges sydligaste hockeyklubb!
Varje år arrangerar Trelleborg ungdomsturneringar där vi har lag från hela världen på besök.
Vi har även veteranlag där du har möjlighet att lira hockey efter karriären, allt i ett trevligt sällskap.

Trelleborgs seniorlag spelar i div3 och består till huvudsak av spelare från den egna föreningen.
Vi spelar i svarta tröjor hemma och vita borta.