Torsdag
Det har blivit några fel i vår kalender, morgondagens träning är precisi som den brukar vara alltså först fys sedan isträning. Matcherna till helgen är nu också justerade. Vi passar också på att påminna om föräldrarmötet imorgon. /Ledarna
J18/J20
10 okt 2012
0kommentarer
Seriepremiär, 5 dagar kvar!
Nu är det endast fem dagar kvar tills säsongen drar igång på riktigt för våra seniorer! I premiären kommer Halmstad-laget Sannarp HC på besök. I pauserna kommer det finnas försäljning av resultatlotter, puckar till puckkastningen & lotter. Nytt för i år är att fyra ungdomsspelare ska vara med seniorlaget hela dagen inför matchen. De ska vara med i uppladdningen, uppvärmningen och under introt. Ett perfekt sätt att få ännu bättre klubbkänsla i föreningen. För att se våra duktiga ungdomsspelare så är ni varmt välkomna redan klockan 16:20 då Vikings värmer upp på is! Hjärligt välkomna på söndag (14/10) klockan 17:00! ALLA TILL SÖDAN!! / #28
A-lag
9 okt 2012
0kommentarer
Matchrapport: Trelleborg Vikings-Lejonet IF 8-5
En fantastisk tv-kväll är igång med Solsidan och toppmatcher ute i fotbollseuropa. Men vad är det när man kan få en rapport från Vikings match, som spelades ikväll! 1:a perioden: De första minuterna dominerade våra vikingar totalt! Trots det så tog Lejonet ledningen efter 3 minuter genom ett mål på en kontring. Kvittering kom dock snabbt, 2 minuter senare. Efter målet var Vikings betydligt bättre och förde matchen. I mitten av perioden kom också 2-1 målet efter fint spel av den blåa femman som var ruskigt heta under hela matchen. Lejonet kvitterade och tog ledningen i slutet av perioden. 2-3 inför andra! 2:a perioden: Den andra perioden vill våra vikingar helst glömma. Det var som att de aldrig kom ut från omklädningsrummet. Lejonet gjorde två mål och gick upp i ledningen 2-5. Vikings uppträda ängsligt och förvirat stundtals och gjorde enkla misstag. Trots det fick killarna in ett viktigt mål i slutet av perioden. Inför tredje stod det 3-5. 3:e perioden: Snacka om uppryckning! Direkt i början av perioden smällde Vikings in 4-5 målet och så viktigt det var! I mitten av perioden kom också kvitteringen. Resten av matchen körde våra vikingar över Lejonet totalt. Det hann bli tre mål till, varav ett i tom bur, innan slutsignalen löd! Matchen slutade 8-5 till Vikings! Killarna gör en match som man kan kalla "en dag på jobbet". Stort plus till moralen och inställningen som laget visar upp i tredje perioden som vanns med hela 5-0. Viktigt att ta med sig den inför söndagens seriepremiär på hemmaplan mot Sannarp! Killarna firade i omklädningsrummet med deras nya ”laglåt” som kommer spelas efter varje vinst. Låten är "Fest hos Abdullah" som är gjord av Grit Licks. Stort tack till publiken ikväll, otroligt kul att se så många på en träningsmatch! Matchfakta: Periodsiffror: 8-5 (2-3, 1-2, 5-0) Skott: 37-31 (11-12, 13-12, 13-7) Publiksiffra: 76 st. Målskyttar: Kalle Nilsson, Robin Mårtensson, Pontus Österlund, Jesper Pedersen, Lukas Lundberg, Mathias Persson, Frank Brobeck & Erik Gullberg Assists: Christian Carlsson 3, Kalle Nilsson 2, Lukas Lundberg , Erik Gullberg, Oskar Persson, Max Sjögren, Frank Brobeck & Pontus Österlund! Nu samlar våra Vikingar kraft och laddar upp inför söndagens seriepremiär hemma mot Sannarp HC! Matchen börjar 17:00 den 14/10 ALLA TILL SÖDAN! /#28
A-lag
7 okt 2012
0kommentarer
Inför match med Snärre & Fridh: Lejonet IF (H)
Ännu en träningsvecka är avklarad och idag är det dags för match igen! Idag kommer Lejonet IF från Landskrona på besök. Lagen möttes förra söndagen och det slutade med en bortavinst för våra Vikingar. Det är en mycket viktig match idag då det är sista matchen inför seriepremiären hemma mot Sannarp nästa söndag (14/10). Vi har fått ett kort snack med våra tränare Snärre & Fridh inför dagens match! Hur har träningen sett ut i veckan? -Vi har fortsatt träna mycket på våra spelvändningar och tempot har varit mycket högt och bra. Dock finns det fortfarande mer att önska när det kommer till passningar och mottagningar. Lagen möttes i söndags, hur ser ni på den matchen? -Senaste mötet mot Lejonet blev en bekvämare resa än vad vi trodde det skulle bli. Laget gjorde en riktigt bra match och höll tempot uppe i tre perioder. Vi lät aldrig Lejonet komma in i matchen och det kändes som de endast kom till ströchanser. Mycket skönt och bra att alla tre femmorna var med i målproduktionen och bidrog till segern. Vad ska laget ta med, respektive glömma från föregående match? -Tempot och målskyttet var mycket positivt. Det som vi måste skärpa till lite är att forwards hjälper backarna ännu mer när Lejonet checkar högt upp i vår zon. Det ger i sin tur backarna mer tid med puck och då får vi mer kvalitet i första passen. Backarna måste också vara rejälare i egen zon och visa pondus så att forwards vågar sticka på offensiv direkt. Hur ser laget ut idag? -Vi ställer upp med 2 målvakter & 16 spelare. Ludde och Winqvist har skavanker och missar dagens match. Tränarnas resultattips: Snärre: Finns inget annat än att vi fortsätter där vi slutade förra matchen och det kommer innebära en seger för oss med 10-2 Fridh: Jag tror att Lejonet är mer hungrigt idag och att det blir en tuffare match. Dock blir det ändå en seger för oss med 6-2. Ställningen mellan våra tränare är fortfarande 0-0. Snärre var mycket nära att pricka in resultatet sist mot Lejonet. Han hade rätt resultat, 6-2, när en period återstod. Varmt välkomna till dagens match! 16:00 släpps pucken i Vikings borg, Söderslättshallen. ALLA TILL SÖDAN! #28
A-lag
7 okt 2012
0kommentarer
Föräldrarmöte !
Torsdagen 11/10 kl. 19.00 i Holken tänkte vi ha ett kort föräldrarmöte/informationsmöte. Fredrik Jönsson kommer och informerar lite om föreningens utveckling m.m. Vi kommer att ta upp kommande hemma cup, Uttagningscup i Göteborg m.m. Väl mött ! /Ledarna
J18/J20
2 okt 2012
0kommentarer
Föräldrarmöte !
Torsdagen 11/10 kl. 19.00 i Holken tänkte vi ha ett kort föräldrarmöte/informationsmöte. Fredrik Jönsson kommer och informerar lite om föreningens utveckling m.m. Vi kommer att ta upp kommande hemma cup, Uttagningscup i Göteborg m.m. Väl mött ! /Ledarna
J18/J20
2 okt 2012
0kommentarer
Matchrapport: Lejonet IF-Trelleborg Vikings 3-9
Efter fyra tuffa veckor utan match för våra vikingar så var det äntligen dags för match igen! Dagens motstånd var Lejonet IF från Landskrona. 1:a perioden: Vikings började matchen lite osäkert i egen zon. Man märkte direkt att det var ett tag sen killarna spelade match. Därför var det mycket skönt att Vikings tog ledningen tidigt, redan efter 3 minuter. Två minuter senare hade Vikings utökat ledningen till 0-3. Lejonet hann göra ett mål i Powerplay och det var i stort sett de ända farligheterna de hade. 2:a perioden: Tidigt i andra gjorde Vikings 1-4 efter ett riktigt fint anfall av 1:a femman. Lejonet reducerade men bytet efter stänkte Vikingarna in ännu ett mål. I andra blev det ett mål till och killarna gick till periodpaus med ledning 2-6. 3:e perioden: Kanonstart på 3:e perioden då ledningen utökades till 2-7 efter 22 sekunder. Efter det var matchen avgjord men Vikings fortsatte trumma på med skridskoåkningen och gjorde två mål till. I slutet fick Lejonet in en turlig puck som gjorde att slutresultatet blev 3-9 till Vikings! Sammanfattning: En väldigt bra & övertygande seger mot våra seriemotståndare. Lejonet tillhör de bättre division 3 lagen, så vinsten idag var mycket positiv. Väldigt skönt att alla tre femmorna levererade poäng! Ett styrkebesked av Vikings då killarna inte spelat match på länge! Lejonet har chans till revansch på söndag (7/10) då de kommer på besök till Söderslättshallen. Periodsiffror: 3-9 (1-3, 1-3, 1-3) Skott: 31-46 (11-10, 7-19, 13-17) Målskyttar: Christian Carlsson 2, Kalle Nilsson 2, Mathias Persson, Fredrik Troberg, Linus Winqvist, Lukas Lundberg & Fredrik Palm Assister: Mathias Persson 3, Christian Carlsson 2, Pontus Österlund 2, Frank Brobeck, Filip Troberg, Robin Lundin, Oskar Persson, Lukas Lundberg & Erik Gullberg Nästa match är hemma mot Lejonet IF den 7 oktober klockan 17.00! Varmt välkomna upp och se den sista träningsmatchen! Alla till Södan! #28
A-lag
30 sep 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter