• Tekniktest

    Samtliga spelare i Trelleborg Vilkings skall två gånger/säsong göra ett teknik test där vi ser hur varje spelare klara av olika tekniska moment som tex skridskoteknik, puckföring, passning/mottagninn mm. Vi tränare ser i denna test om det är något vi behöver lägga mer tid på inom hela laget samt att vi även ser varje spelares tekniska färdigheter och ev. brister. Syftet med dessa tester är såklart att utveckla varje enskild spelare till att behärska de tekniska momenten bättre och bättre. Detta är ganska tidskrävande och vi har därför fått en extra träningstid nu på onsdag kl.20.25. /Tränarna J18/J20 26 mar 2012 0kommentarer
  • Laguppställningar

    Som ni säkert märkt så har vi de två senaste veckorna inte skrivit på hemsidan vem som spelar matcher och det har dykt upp lite frågor och funderingar kring detta, låt oss förklara: Nästa säsong då vi blir U14 kommer samtliga laguppställningar att sättas upp i omklädningsrummet (undantag om vi har extremt många matcher samma helg), att vi började i år är en liten förberedelse för spelarna. Vi vill att varje spelare själv tar ett lite större ansvar för vilken match man skall spela (samlingstider och plats kommer finnas på hemsidan). Som det är i nuläget så kommer det varje vecka ganska många spelare till Thomas och frågar om man skall ta hem sina saker inför helgen, spelaren vet inte själv om han skall spela, man har alltså förlitat sig på att mamma eller pappa har koll på matcherna. Vi spelar nu ungdomshockey, har till viss del lämnat barnhockeyn och vi tycker att spelarna skall få ett ökat ansvar för detta. /Ledarna J18/J20 23 mar 2012 0kommentarer
  • Säsongsavslutning

    U13 säsongen börjar lida mot sitt slut. Föreningen anordnar även detta år en avslutning för ledare och föräldrar. I år är festen på Idala Gård 14/4 18.00. Kostnaden 350:-/pers sätts in på föreningens bg. 318-3654 senast 24/3 (ange era namn) I denna kostnad ingår: Fördrink 3 rätters middag Öl eller vin till maten Musikunderhållning Hoppas vi ses där! /Lotta J18/J20 15 mar 2012 0kommentarer
  • Cup i Tyringe

    Vill bara påminna om att det spelaravgiften 500:- skulle varit mig till handa senast idag 15/3 Saknar fortfarande betalning från 8!!!!!! st. Var snälla och betala in snarast! Mer information hittar ni i tidigare nyhet ang. denna cup. /Lotta J18/J20 15 mar 2012 0kommentarer
  • Cup i Tyringe

    Dax att betala in till säsongens sista cup, Tyringe 31/3-1/4. Ni sätter in 500:- på kontonr: 6761-537396748 (Handelsbanken Lotta Hallberg) senast 15/3 Vem som ska vara med på denna cup, ser ni som vanligt under "cuper" i vänsterspalten. Har ni några frågor går det bra att ringa mig på 0733-244748 /Lotta J18/J20 5 mar 2012 0kommentarer
  • Cuper

    Vi har två cuper kvar att spela denna säsong, Trollhättan/Vänersborg och Tyringe. 9-11/3 är det dags för Trollhättan/Vänersborg. Vi spelar första matchen kl.14.40 i Trollhättan och vi samlas två timmar innan för att komma i ordning med allt. - Samling kl.12.40 - Medtag ett mellanmål att äta innan matchen - Samma regler som tidigare när det gäller mobiltelefoner - Packlistan kan nog alla, om inte kontakta Anders - Spelarna sover på hotell så inga egna sängkläder - Vikings joggingställ SKALL med - Vi kommer att lägga ut ett helt spelschema under dokument Information om cupen i Tyringe kommer lite senare. /Ledarna J18/J20 28 feb 2012 0kommentarer
  • Kvaltider

    Vårt A-lag har tagit sig till kval för spel i Div 2, detta innebär lite ändringar i isschemat, veckan ser ut så här: Måndag: Trelleborg - Malmö div 1 Torsdag: kl.18.00 Fysträning. A-laget spelar sin första kvalmatch kl.19.00, stanna kvar och titta. Fredag: kl. 20.25 Isträning OBS! ny tid pga att U12 spelar match mot ett lag från Tjeckien. Lördag: kl. 09.00 Rögle - Trelleborg Div 2 kl. 10.30 Rögle - Trelleborg Div 1 Söndag: kl. 13.20 Trelleborg - Kristianstad Div 2 Nästa vecka kör vi som vanligt! J18/J20 28 feb 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter