1,2 och 5-kronan
Hoppas det går bra för er med försäljningen av 1,2 och 5-kronan!!! Så fort ni sålt eller köpt själva, fyll i lappen och lägg i brevlådan utanför kansliet på ishallen. Behöver ni fler blanketter så säg till mig. Vill även att ni som sålt till företag eller privatpersoner sms:ar (0733-244748) eller mailar (loha07@handelsbanken.se) namnet till mig så att jag kan bocka av vilka som är sålda av team 99. Lämna in blanketterna så fort som möjligt. Är så lätt man "glömmer" det annars :) Är det någon mer än de som redan anmält sig, som kan ställa upp vid lotteri och korvförsäljning denna jippokväll 12/2 så meddela Anders eller mig snarast! /Lotta
J18/J20
18 jan 2012
0kommentarer
Träning
Tänk på att vi tränar på tisdag denna vecka och inte torsdag, detta på grund av att A-laget spelar hemmamatch på torsdag. Se tider i kalendern. /Ledarna
J18/J20
16 jan 2012
0kommentarer
Seger borta mot Ljungby
Vikings a-lag besegrade Ljungby borta med 5-4 på söndags kvällen.
A-lag
9 jan 2012
0kommentarer
Jippomatch 12/2 2012
Söndagen den 12/2 kommer A-laget ha en Jippomatch där det kommer att bjudas på lite av varje, korv, kakor, kaffe etc. Det behövs hjälp med att bemanna/sköta bla lotteriet samt koka/grilla korven. Alla varor fixas genom kansliet, vi behöver bara vara där !!!!! Vänligen anmäl Er till Lotta eller mig fortast möjligt (dock senast 10/1 2012), vi ser gärna att många -98/99/00 föräldrar ställer upp denna dag !!! Jag själv kommer att vara där, kommer du ???? /Anders 0721-809031 / anders.hallstrom@jetpak.se
J18/J20
28 dec 2011
0kommentarer
Inför Sölvesborg
Efter att ha slickat såren sen i söndags är det ett revansch suget Vikings som tar emot Sölvesborg imorgon. Gedigen sista träning inför med bra intensitet och fart bådar gott. Sista kraftansträngning innan juluppehållet och bevisa för oss själva att vi kan bättre än i söndags. Två nyckelfaktorer i morgondagens batalj blir lösningarna i trängda situationer samt spelet vid linjerna. Lyckas vi på ett bra sätt att spela oss ur trängda lägen med bibehållen fart och vända på spelet sitter vi i förarsätet. Lyckas vi få stopp på SIK:s anfall i banan där vi önskar så är hälften vunnit. //Coach
A-lag
14 dec 2011
0kommentarer
Torsk i Sävsjö
Efter premiärvinst väntade HA74 på bortaplan. Svår uppgift mot en revanschsugen motsåndare som gick bet i sin premiär. Inför pratade vi om att ligga på och minimera deras tid till att bli kreativa. Göra klart situationerna och gå fullt ut. På så vis skapa positiv energi till vår fördel. Fokusera på det vi kan åstadkomma och inte lägga negativ energi på utomstående faktorer. Första perioden är ett ställningskrig där bussresan sitter i benen. Efter deras ledningsmål precis i inledningen reducerar vi genom ett genombrott på kanten av Emil Nilsson som serverar Jimmy Olausson öppet mål. Efter ett par bra lägen som vi inte lyckas få in spelvänder HA74 och från snäv vinkel hänger deras ledningsmål. Andra perioden får vi stora delar spendera i utvisningsbåset pga ouppmärksamma byten och tafatta ageranden i närkamperna. Vi reder ut de första på ett bra sätt men till slut får de håll efter bra pucktempo och snyggt pass till bortre stolpen. Sista satsar vi framåt och kommer till ett par riktigt bra lägen där inte marginalerna är med oss. HA74 är disciplinerade och håller ihop laget sista fem minuterna och ger oss inget gratis. Ett lag som inte kommer ge bort många poäng hemma.
A-lag
14 dec 2011
0kommentarer
Inför HA 74
Efter söndagens premiärvinst blickar vi framemot nästa utmaning, HA 74. Ett lag som giganterna från Lund slog med 9-3 efter en gedigen andraperiod. Räkna med att vi kommer få möta ett revanschsuget lag i Sävsjö Ishall. Skadeläget börjar se ljusare ut och spelare börjar hitta tillbaka efter en del skavanker. Kim Lindskog är tillbaka i träningen efter axelproblem. Tillbaka i träning är också Linus Winqvist och Magnus Svensson efter handledsbekymmer. Två träningar hittills i veckan med högt tempo och bra fokus. Det verkligen känns att säsongen börjat på allvar och konkurrensen är hög. Detta tar vi med oss till morgondagens träning där vi finslipar inför söndagen. //Coach
A-lag
8 dec 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter