• Målvaktsträning

    Nu är det målvaktsträning igen, tisdag 13/12 kl.19.40 J18/J20 7 dec 2011 0kommentarer
  • Lovande premiär

    Så har säsongen startat på allvar. Det inleddes med en relativt komfortabel 8-4 seger mot Glimma. Förutsättningarna kunde varit bättre då endast 13 utespelare kom till spel. 3 ordinarie backar tillgängliga gjorde att Christian Carlsson fick gå ner och vikariera. Detta gjordes med bravur. Hela backbesättningen ska ha stor eloge för väl genomförd match. Moget uppträdande och bra kommunikation med centrarna matchen genom. En punkt som gladde var agerandet i egen zon. Tålamodet att inte gå bort sig utan hålla Glimma på utsidan utan att blotta sig i slottet. Sånär prickfritt matchen genom. Vi vinner puck där vi bestämt och tar oss ur egen zon på ett bättre sätt än tidigare. Framåt så börjar effektiviteten infinna sig. 3-0 efter första perioden på 12 skott indikerar på just effektivitet. 8 mål framåt och lika många målskyttar visar på bredd när det gäller målskyttet. Ny träningsvecka inleds ikväll där förhoppningsvis en del av de frånvarande igår hittar tillbaka. Nu blickar vi framåt mot söndagens drabbning mot HA74 borta. //Coach A-lag 5 dec 2011 0kommentarer
  • Inför Glimma

    På söndag startar säsongen. Det känns faktiskt så. Möta lag som vi vet mindre om och mer oförutsägbara matcher.... I premiären hemma i Södan hälsar vi Glimma välkomna. Vi stöttes på dem i Kvalserien förra året. Ett mycket ungt hemmavävt lag som ledningen har haft tålamod att spela samman. Det bär frukt i längden. Lagkänslan och prägeln sitter i väggarna för vad laget kan och skall åstadkomma. Oscar Brandting drar ett tungt lass i deras backbesättning och när han är skadefri ett hot på offensiv blå. Sköt som en häst gjorde han redan som tidig tonåring. En annan att hålla ett öga på är Henrik Olsson. Härförande center som inte ska ges allt för mycket tid att bli kreativ, då smäller det. Vi ska fokusera på att komma upp ordentligt på alla plan. Det enkla spelet, skridskoåkningen och offerviljan. Träningen imorgon kommer det att gnuggas PP/Box. Spelform som kommer att bli avgörande i många matcher i vinter. Ses på söndag! //Coach A-lag 1 dec 2011 0kommentarer
  • Div 3

    När vi nu summerar steg 1 (avancemang till Alltrean) så står det klart att vi tog oss dit utan att glänsa eller övertyga. Många faktorer som spelar in för att det blir just såhär. Starta upp mot ett lag från andra sidan bron som man inte vet ett smack om. Nerverna att äntligen få starta upp seriespelet är på plats men det var avsaknaden av kunskap hos motståndarna också. Det kanske är hårda ord men detta är väl något som hockeyn på denna nivån får leva med. Differensen mellan topp och botten. Minns förra gången Vikings spelade i 2:an. Kaotisk säsong med resultat och hockey från vår sida som inte var av div 2 klass och vi åkte ur med buller och bång. Samma tankar hade säkert topplagen när vi kom på besök eller de skulle gästa Södan. Inför dessa typer av matcher är det svårt att gå fullt ut hela tiden. Det ska göras men görs ändå inte. Därför blir träningarna viktigare än matcherna där vi försöker sparras och hålla uppe ett högt tempo just för att det är så långt mellan de "tyngre" matcherna. Den enda förlusten kom på hemmaplan mot Lund som vi åter kommer få tampas med i Alltrean. Den matchen ska de ha stor cred för deras tålamod och disciplinerade försvarsspel. Vänta ut våra anfall och blixtsnabbt kontra och vara äckligt effektiva samtidigt som deras målvakt för dagen återigen visar att släkten är värst. Vi har under hösten tappat Olof Hansson och Philip Persson som beslutat att ta ett break pga jobb. Även Martin Svensson har avviserat att han kommer ta en time out. Ny målvakt hämtad från IK Pantern är Robert Salmi som vi hälsar varmt välkommen. //Coach A-lag 1 dec 2011 0kommentarer
  • Spelschema Alltrean

    2011-12-04 17:00 Trelleborgs IF - Glimma HK 2011-12-11 17:00 HA 74 - Trelleborgs IF 2011-12-15 19:00 Trelleborgs IF - Sölvesborgs IK 2012-01-08 17:00 Ljungby HK - Trelleborgs IF 2012-01-15 17:00 IF Kalmar Hockey - Trelleborgs IF 2012-01-19 19:00 Trelleborgs IF - Lund Giants HC 2012-01-22 17:00 Skillingaryds IS - Trelleborgs IF 2012-01-29 17:00 Glimma HK - Trelleborgs IF 2012-02-05 17:00 Trelleborgs IF - HA 74 2012-02-09 19:00 Sölvesborgs IK - Trelleborgs IF 2012-02-12 17:00 Trelleborgs IF - Ljungby HK 2012-02-19 17:00 Trelleborgs IF - IF Kalmar Hockey 2012-02-23 19:00 Lund Giants HC - Trelleborgs IF 2012-02-26 17:00 Trelleborgs IF - Skillingaryds IS A-lag 1 dec 2011 0kommentarer
  • Alltrean

    Nu är delmål ett avklarat. Avancemang till Alltrean. Väl där är lagen som följer: Lund Giants Sölvesborg Glimma Kalmar Ljungby HA 74 Skillingaryd Vi börjar hemma på söndag kl 17:00 mot Glimma. På torsdag kommer ett längre inför med funderingar kring premiären och en kortare summering av föregående serie. //Coach A-lag 28 nov 2011 0kommentarer
  • Återigen en storvinst

    Tyvärr blev det inte mycket till match på Torsdag kvällen, denna gången slutade det 12-2. Jämnare lär det bli hemma på söndag då Lejonet från Landskrona kommer på besök. Välkomna då. A-lag 11 nov 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter