HV71, Prolympia Trophy, 11/11-13/11
Fredagen den 11/11 är det lov för vissa men inte för andra därför råder jag Er föräldrar att begära Era barn lediga för att kunna ställa upp i denna cup. Ni som är abslout emot detta får ta kontakt med Jonas Larsson fortast möjligt. Samling: Söderslättshallen kl: 10.00 med packning. Ta med: 200 kr till lunch t/r som Anders Hallström samlar in innan vi åker. Man får max ta med 150 kr som fickpengar. Anders, Fredrik, Jonas, Lasse gör pasta med skinka ell. salami i en big pack förpackning. Vi ledare har redan planerat och arrangerat med bilar/chaufförer för de spelare som är uttagna till denna cup. Alla barn åker med oss, inga undantag. Pris för denna cup är 500 kr som Ni skall betala till Lotta senast den 31/10. Vi kommer att sova i en skolsal så inga dubbelmadrasser är tillåtna pga platsbrist. Nedan finner Ni pack. lista. Vi spelar två matcher på fredag eftermiddag/kväll så det är viktigt att barnen äter rejält dagen innan samt frukost samma dag. Föräldrar får själv ta sig upp och boka ev. hotell. Packlista: 3 dagars cup: Hockeyutrustning (ALLT) Hockeyklubba + reservklubba Underställ 2 stycken Träningsdräkt (vikings) + 1 ombyte till. Gympaskor (till både inne o ute). Strumpor och kalsonger, min 6 par T- shirt, 6 st. Handduk, 1 stor (Tjockare tröja) Tandborste Tandkräm Schampoo + duschtvål. Mössa + vantar ev halsduk (beroende av väder) Utomhus kläder tex termoställ. Pyjamas Liggunderlag / luftmadrass, Sovsäck/sängkläder gäller för alla Kudde OBS - Viktigt !! Mobil telefon / PSP / IPAD eller dyl. får under inga omständigheter medtagas !!!! Endast musikspelare får medtagas (då accepteras inte telefon som spelare). Vi ledare har telefon som Ni kan ringa till om det är något. Under cupen får absolut INGET godis, chips eller läsk medtagas/köpas eller ätas, det hoppas jag att alla vet !!
J18/J20
11 okt 2011
0kommentarer
Ingen fys Torsdag 13/10
Fysfri Torsdag / ledarna
J18/J20
11 okt 2011
0kommentarer
Försäsong
Med stort sätt en intakt trupp från föregående säsong där vi i kvalet fick vika ner oss mot Jonstorp som behöll sin div2 plats är vi nu framme vid Seriepremiär! Laget startade upp den 1:e Augusti igen efter semestern med diverse tester. Fredagen den 4:e drog vi så på teambuilding i Lödrup Strandbad. Vill skicka en ursäkt till paret från Dresden som hade en mysig ost- och vinkväll när laget kom och slog upp militärtältet precis bredvid. Hann tyvärr inte det innan då de var iväg snabbare än en avlöning morgonen därpå. Helgens syfte var att komma ifrån vardagen och svetsa samman gruppen. Frågetävlingar, fysmoment, fotboll och sandlöpning i grupp med bår och vikt var en del av schemat. Även ett stort tack till ledarna/eminenta kockarna Lasse, Magnus och PJ. I träningsmatcher är spelet viktigare än resultatet. Vi har spelat 6 matcher plus en period. Tyvärr gick ismaskinen sönder inne i Limhamn vid ställningen 2-1 till kalkbrännanrna. Mötet mot Panterns J-20 spelades på lördagen veckan vi precis gått på. Det märktes att vi bara hade 3 träningar i benen och torsk med 5-4. Med flera träningar och en bit in i spelsättningen var det dags för Limhamn hemma. 4-4 och strafftorsk. Alltid kul att möta Limhamn som bjuder på bra fart vilket vi tar med oss. Åstorp hemma kommer första vinsten efter något tafatt spel både framåt och bakåt i två perioder. Dock lyckas vi vända i sista. Skärpan i avsluten är inte riktigt där. 4-3 blir det. Lund är ett av lagen vi stöter på i serien. Ett ungt och spännande lag som går en rolig vinter till mötes. En målrikhistoria som slutar 7-5. Båda försvaren agerar handlingsförlamat stundtals vilket gör att siffrorna rinner iväg. Offensivt är det ett stort fall framåt. Defensivt ger mer att önska. Åstorp borta återigen målrikt. Istället för ett resultat som speglar matchen så släpper vi upp Åstorp ett par pinnar i sista. 7-5 återigen. Avslutningsvis för träningsmatcherna blir det vinst med 6-5 borta mot Lund. Återigen släpper vi till i slutet av sista efter en 4-2 ledningen inför tredje akten. Med detta sagt och seriepremiär på söndag så är det med ödmjukhet vi ser på första uppgiften. KFS Köpenhamn som vi vet väldigt lite om. Det vi ska fokusera på är att bibehålla farten i offensiven. Kreativa när tillfälle ges, ödmjuka och värdera situationen när vi är pressade. "It aint over until the...." heter det ju. Förmågan att prestera på topp under 60 minuter strävar alla efter. Under en säsong klaffar inte det i alla matcher. Därför kommer det vara viktigt att vi får upp vår högsta lägsta nivå de gånger inte benen eller huvudet riktigt är med. Som tränare köper jag att vi kan bli tillbakapressade men det ska vara för att motståndarna gör nåt exeptionellt bra, inte för att vi inte vill ta fighten. Snärre
A-lag
10 okt 2011
0kommentarer
Ny seger mot Lund borta
A-laget tog sin andra seger i träningsmatch sammanhang borta mot Lund med 6-5.
A-lag
3 okt 2011
0kommentarer
Seger mot Lund
Seger mot Lund med 7-5 i en hafsig match, många spelare borta och ganska mediokert spel, men dock en seger
A-lag
18 sep 2011
0kommentarer
Målvaktsträning
Föreningen erbjuder även denna säsong målvaktsträning, första gången är redan nu på torsdag kl.19.10, hoppas ni kan vara med. Kommande tider för målvaktsträningen kommer inom kort.
J18/J20
14 sep 2011
0kommentarer
Seger mot Åstorp
Trelleborg vann säsongens tredje träningsmatch då Åstorp stod för motståndet. 4-3 slutade matchen sedan Vikings vänt ett 2-3 underläge till vinst i sista perioden. Trelleborg inledde piggast och tog också ledningen, men sen var det en lång kavalkad i missade chanser för hemmalaget och Åstorp kunde både komma ikapp och förbi. Spelmässigt såg det stundtals riktigt trevligt ut men den riktiga skärpan i avsluten saknades denna kväll, - en detalj som lagét får fila på innan serien drar igång i mitten av oktober.
A-lag
13 sep 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter