• "Sommarträning/Försäsongsträning"

    Vi har nu varit igång i två veckor med fokus på brottningsträning. Denna träning är mycket allsidig med balans, styrka, smidighet, koordination mm. Det har varit mycket bra uppslutning på samtliga träningspass, bra jobbat!!! Brottningstränaren är mycket nöjd med spelarnas insatser. /Ledarna J18/J20 13 maj 2011 0kommentarer
  • Träning

    Hej Vi påminner alla om att det imorgon torsdag åter är brottningsträning inne i ishallen. Kom ombytt och ta med egen vattenflaska. OBS! Träningen startar kl.18.00. Om du inte kan komma så kontakta någon av tränarna. /Ledarna J18/J20 4 maj 2011 0kommentarer
  • Nu startar U13 säsongen

    Vi är i full gång med att planera inför kommande säsong, träningsupplägg, träningstider, cuper mm. Vi startar nästa vecka med "sommarträning", vi kommer att träna måndagar och torsdagar kl.18.00-19.00, träningen kommer huvudsakligen att bestå av brottningsträning med allt vad detta innebär, styrka, smidighet, balans, kroppsuppfattning mm. Vår tränare kommer från brottningsföreningen BK Starke. Jag vill påpeka att denna träning i år är obligatorisk vilket innebär att du skall kontakta någon av tränarna om du inte kan komma!!! Ni som spelar fotboll prioriterar givetvis fotbollen under sommaren, men vi vill att ni kommer till vår träning 1 gång/vecka. Det ryktas om att omklädningsrummen i ishallen skall renoveras, därför är det bäst om ni byter om hemma samt tar med egen vattenflaska. KOM ALLTID I GOD TID TILL TRÄNINGEN!!!!!!!!!!! Denna träning pågår till och med vecka 26. Glöm inte bort vår upptaktsträff den 28/5 kl.10.00, denna träff är för spelare och föräldrar. /Ledarna J18/J20 27 apr 2011 0kommentarer
  • Sommarcamp 2011

    Som ni sett så är det dags att anmäla sig till Vikings Sommarcamp. Ni hittar anmälan under Sommarcamp 2011, Det går också bra att anmäla sig via föreningens kansli. Även i år så är antalet plaster/grupp begränsat. J18/J20 7 apr 2011 0kommentarer
  • INFORMATION

    Efter helgens cup i Tyringe så är denna fantastiska hockeysäsong slut. Vi är i full gång med att planera inför kommande säsong. Sommarträningen planeras att starta under första veckan i maj, vi återkommer med tider och innehåll. Vi kommer som vanligt att ha en "upptaktsträff" där vi berättar i korta drag om säsongen som gått samt om kommande säsong. Denna dag blir lördagen 28/5 på Nybostrand i Gislövs Läge. Vi starta kl.10.00 med information till spelarna. Ca kl. 11.00 information till föräldrar. Efter detta grillar vi, det finns färdiga grillplatser, var och en tar själv med sig grillmat. HOPPAS ALLA KAN KOMMA! /Ledarna J18/J20 5 apr 2011 0kommentarer
  • Tyringe

    För de spelare som skall åka till Tyringe för att spela årets sista cup finns nu spelschema på Cuponline. Första matchen spelar vi kl. 10.00, samling kl.08.45 i Tyringe. packlista finns under dokument. /Ledarna J18/J20 1 apr 2011 0kommentarer
  • Slipning

    Om någon har behov av att slipa sina skridskor inför cupen i Tyringe så finns Thomas i ishallen på måndag kl.18.30 J18/J20 25 mar 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter