"Sommarträning/Försäsongsträning"
Vi har nu varit igång i två veckor med fokus på brottningsträning. Denna träning är mycket allsidig med balans, styrka, smidighet, koordination mm. Det har varit mycket bra uppslutning på samtliga träningspass, bra jobbat!!! Brottningstränaren är mycket nöjd med spelarnas insatser. /Ledarna
J18/J20
13 maj 2011
0kommentarer
Träning
Hej Vi påminner alla om att det imorgon torsdag åter är brottningsträning inne i ishallen. Kom ombytt och ta med egen vattenflaska. OBS! Träningen startar kl.18.00. Om du inte kan komma så kontakta någon av tränarna. /Ledarna
J18/J20
4 maj 2011
0kommentarer
Nu startar U13 säsongen
Vi är i full gång med att planera inför kommande säsong, träningsupplägg, träningstider, cuper mm. Vi startar nästa vecka med "sommarträning", vi kommer att träna måndagar och torsdagar kl.18.00-19.00, träningen kommer huvudsakligen att bestå av brottningsträning med allt vad detta innebär, styrka, smidighet, balans, kroppsuppfattning mm. Vår tränare kommer från brottningsföreningen BK Starke. Jag vill påpeka att denna träning i år är obligatorisk vilket innebär att du skall kontakta någon av tränarna om du inte kan komma!!! Ni som spelar fotboll prioriterar givetvis fotbollen under sommaren, men vi vill att ni kommer till vår träning 1 gång/vecka. Det ryktas om att omklädningsrummen i ishallen skall renoveras, därför är det bäst om ni byter om hemma samt tar med egen vattenflaska. KOM ALLTID I GOD TID TILL TRÄNINGEN!!!!!!!!!!! Denna träning pågår till och med vecka 26. Glöm inte bort vår upptaktsträff den 28/5 kl.10.00, denna träff är för spelare och föräldrar. /Ledarna
J18/J20
27 apr 2011
0kommentarer
Sommarcamp 2011
Som ni sett så är det dags att anmäla sig till Vikings Sommarcamp. Ni hittar anmälan under Sommarcamp 2011, Det går också bra att anmäla sig via föreningens kansli. Även i år så är antalet plaster/grupp begränsat.
J18/J20
7 apr 2011
0kommentarer
INFORMATION
Efter helgens cup i Tyringe så är denna fantastiska hockeysäsong slut. Vi är i full gång med att planera inför kommande säsong. Sommarträningen planeras att starta under första veckan i maj, vi återkommer med tider och innehåll. Vi kommer som vanligt att ha en "upptaktsträff" där vi berättar i korta drag om säsongen som gått samt om kommande säsong. Denna dag blir lördagen 28/5 på Nybostrand i Gislövs Läge. Vi starta kl.10.00 med information till spelarna. Ca kl. 11.00 information till föräldrar. Efter detta grillar vi, det finns färdiga grillplatser, var och en tar själv med sig grillmat. HOPPAS ALLA KAN KOMMA! /Ledarna
J18/J20
5 apr 2011
0kommentarer
Tyringe
För de spelare som skall åka till Tyringe för att spela årets sista cup finns nu spelschema på Cuponline. Första matchen spelar vi kl. 10.00, samling kl.08.45 i Tyringe. packlista finns under dokument. /Ledarna
J18/J20
1 apr 2011
0kommentarer
Slipning
Om någon har behov av att slipa sina skridskor inför cupen i Tyringe så finns Thomas i ishallen på måndag kl.18.30
J18/J20
25 mar 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter