Vikings fest 15/4
Glöm inte anmäla Er till Vikingsfesten den 15/4. Gå in och läs mer på Tifs hemsida. /Anders
J18/J20
6 feb 2011
0kommentarer
Sportlovet
Vi kommer under sportlovet att ha några extraträningar, dessa träningar kommer att vara på morgonen/förmiddagen. Vi kommer här att lägga extra tid på att"nöta" några få moment tex Skott. Fredrik Hallberg (Jacops pappa) kommer att vara med och hjälpa till på dessa träning. Vi tränar givetvis också på de vanliga tiderna under sportlovet. Ni måste ha koll på kalendern. Vi vill också veta vem som är bortresta under sportlovet, några har redan meddelat detta, skicka ett mail till Jonas.
J18/J20
1 feb 2011
0kommentarer
TIF - Karlstad
Hej, Nu har Robert Kvist gjort klart CD skivan fullmatad med hockeygodis från Karlstad. Den kostar enbart 100 kr som går oavkortat till vår lagkassa. Han har dem med redan idag....... Jag vill passa på att tacka Robert som gjort detta möjligt. /Anders Hallström
J18/J20
20 jan 2011
0kommentarer
Inför Ljungby
På söndag är det återigen dags att sätta sig i bussen. Denna gången styr vi mot serietrean Ljungby. Om vi ska nå framgång där gäller det att vara på tårna i 60 minuter. Jobba som en enhet och ha fart på rören. Vet inte mycket om Ljungby men av roostern att utvisa är merparten skolade i Troja med en förstafemma av klass. En 6-poängsmatch som antingen ger oss ytterligare utrymme där upp eller kilar fast oss bredvid just Ljungby. //Snärre
A-lag
14 jan 2011
0kommentarer
Sting i sista mot Sölevsborg
Så var det åter dags för seriespel, denna gång bortamatch mot Sölvesborg. Även fast Stingers var dagens combatanter så satt vår värsta motståndare i samma omklädningsrum, nämligen oss själva. Med haffsiga träningar under uppehållet med många frånvaron har det varit svårt att få gedigna pass. Därför gällde det att så fort som möjligt skaka av sig bussresan och slå på gamemode. Rejäl uppvärmning on/off ice för att vara med från början. Första bytena är rena skuggboxningen där lagen känner på varandra. Efter fyra minuter får så Sölvesborg det första av 6 frilägen/klara chanser i en period med en straff inkluderad. Stoffe reder ut 4 av dessa och vi lyckas gå till periodvila med blotta förskräckelsen 0-3 efter ett tredje mål som seglar in från långt håll vid närmsta stolpen. Laget är långt, oengagerat, tamt och ringrostigt. Femmorna jobbar inte tillsammans utan man väntar på vad puckförare ska göra. Backarna jobbar brett och på linje. Vi är inte villiga att ta kampen och är tvåa in i situationerna. Bättre att agera än att reagera. Där fanns med andra ord en del att poängtera i pausen för grabbarna. Redan 2 minuter in i andra akten kliver mannen för dagen fram, Robin Lundin och hänger in reducering högt. Vi får den inledning vi vill ha men bara 3 min senare tar vi åter ett av många felbeslut och Sölvesborg hänger in 4:an snyggt i ett 3 mot 1 läge. Efter hand som perioden går börjar vi komma upp i skridskoåkningen, kampmomenten och passningar. Sölvesborg börjar se småslitna ut och med minuten kvar trycker så André Sandberg in 2:an efter tekning i anfallszon, snyggt framspelad av Björn Andersson. Tålamod och fortsatt skridskoåkning ska bli nyckeln i sista till att ta matchen till minst oavgjort. 2.30 in i sista får vi så verkligen häng då Kalle Nilsson hänger in 3:an. Sölvesborg börjar bli ängsliga och chippa ut från egen zon vilket gör att vårt spelövertag ökar i takt med tålamodet. Målen kommer komma om vi har tillit till varann och vi ligger rätt i banan. Efter 7 minuter kliver återigen Kalle fram och hänger kvitteringen och känslan är att det är procentuellt övertag för vår del. Hämtat upp 1-4 mot ett lag som börjar tappa energi, spelat ängsligt och nu ska bli konstruktiva igen. Vi ligger på för ett avgörande och när Erik Gullberg går runt köksvägen och hänger in ledningspucken känns en lättnad, I Sölvesborg sista försök att åstadkomma något framåt spelar de bort sina chanser genom 2 st utvisningar och vi tackar för det genom att Frank Brobeck i öppen kasse hänger in 6:an. Efter nästan 3 veckors speluppehåll bortsett från en träningsmatch mot Panterns j-20 så såg det rostigt ut inledningsvis på många håll. Tyvärr fick Pontus Österlund magproblem och kunde inte medverka, Timothy Wihlborg som såg fräsch ut gjorde ett kanonbyte innan hans skena sprack. Men en stor eloge till boysen att verkligen tro på det vi gör och komma upp sig successivt under matchen och avsluta sista med gallant spel. //Snärre
A-lag
14 jan 2011
0kommentarer
Karlstad...............
Vänligen skicka med Era barn 200 kr till lunch/middag både till och från Karlstad. Se också till att barnen får med sig en lättare måltid under resan (tex.mackor, yoghurt, frukt). /Anders Hallström
J18/J20
1 jan 2011
0kommentarer
Foto från Mörrum
Hej Ni hittar fina bilder från Mörrum under denna länk: http://www.sportnik.com/group/24398/page/foto20102011
J18/J20
30 dec 2010
0kommentarer
Visa fler nyheter