• Karlstad, 6-9/1 2011 !!

    Efter närmare genomgång så har vi gjort enligt följande: Först stannar bussen i Höllviken kl: 09.00 (Biblioteket-busshållplats). Sedan vidare till söderslättshallen ca. 09.30 (avgång 10.00) där vi lastar på våra hockeygrejor m.m. Vi har som mål att vara i Grums vid ca. 18.00 tiden. Vi kommer att stanna ett kort ögonlock på ishallen för att få all info. vi behöver för att sedan transporteras vidare till skolan där vi skall sova. Bussen kommer därefter att köra alla föräldrar vidare till Karlstad. Vi har gjort en packlista som vi lagt under fliken dokument som måste följas för allas trivsel. Vi kommer att samla in de 250 kr/person under färden till Grums. Frågor eller annat v g hör av Er till mig. /Anders Hallström J18/J20 29 dec 2010 0kommentarer
  • Grattis

    Ett stort grattis till alla spelare som genomförde cupen i Mörrum på ett fantastiskt vis. Det blev en mycket lång dag med många spännande matcher. GLÄDJE, INSTÄLLNING, KAMRATANDA, TEKNIK, lagets "ledord" Vi tackar också vår tappra supporterklubb! FÖRÄLDRARNA! /Ledarna J18/J20 29 dec 2010 0kommentarer
  • Frivillig träning

    Vi har fått en träningstid idag kl 16.30-17.30, vi kör detta som en frivillig träning. Ta med egen vattenflaska då allt material är packat inför cupen imorgon. J18/J20 27 dec 2010 0kommentarer
  • Mörrum Cup 28/12

    Vill bara medd. spelaravgiften på 285 kr per barn. Vänligen ta med jämna pengar till Mörrum så samlar jag in dem. Ha de gött, ses på Torsdagsträningen. /Anders Hallström J18/J20 21 dec 2010 0kommentarer
  • Torsdag

    På torsdag är det sista träningen innan cupen i Mörrum, Det är bra om spelarna kommer i god tid till träningen för att slipa sina skridskor inför cupen. Glöm inte att ta med all utrustning hem, även klubban. J18/J20 20 dec 2010 0kommentarer
  • Jägarexamen

    Det var en gång en jägare (Vikings) som var ute i skogen på jakt efter att skjuta björn (Åstorp). Vid första mötet låg jägaren på pass och invänta björnen. Han ladda bössan och avfyrade när så björnen visade sig. Jägaren missade till sin stora besvikelse och minuten senare stod björnen bakom och klappa han på ryggen. Du har två alternativ, sa björnen till jägaren. Antingen drar du ner dina byxor och får en omgång eller så dödar jag dig. Jägaren vill ju inte offra livet så det fick bli att droppa byxorna. Skam den som ger sig. Några veckor senare var jägaren åter på plats och hade gett sig tusan på att sänka björnen. Denna gången utrustad med lasersikte. Samma visa utspelade sig. Jägaren missade och björnen klappa honom minuten senare på axeln. Även denna gång fick han samma alternativ och det var ju att återigen bara till att lossa på skärpet. Jägaren gav sig ut igen och tänkte tredje gången gillt. Denna gången hade han med sig maskingevär såg björnen och avfyrade men med samma resultat. Minuten senare klappar björnen honom på axeln och frågar. "Du är inte här för att jaga va"? Nu är denna historia bara sann till 2/3. Grymt skönt att undvika den tredje behandlingen av Åstorp. Att det skulle ta 7 perioder innan vi fick grepp om deras spelidé är bättre sent än aldrig. Disciplinerat försvarsspel där de trycker ut oss och med blixtsnabba kontringar har givit dem två segrar mot oss. Innan matchen gick vi genom hur vi skulle råda bot mot deras omställningar utan att tumma på offensiven. Tredje gubben högt och med bortre back på alerten hemåt när vi tappar puck i anfallzon. Likt förb.....at åker vi på 4(!!!!!) raka frilägen i första perioden. Poggen tar hälften av dem och vi går till periodpaus med uddamålsunderläge efter mål av Christian Carlsson. Tålamod, noggrannhet och dialog är de ingredienser som ska ta oss tillbaka i andra perioden. Dessa tar vi inte till oss förrän efter Åstorps 3-1 mål. Relativt omgående dundrar Linus Winqvist in reduceringen från blå och vi får ny energi. Större delen perioden trycker vi ner Åstorp i deras zon men med folk hemåt reder vi ut 2-2 och 3-3 situationer i deras vändningar. Med knappa 2 minuter kvar driver Jimmy Olausson in i deras zon och släpper till släpande Kalle Nilsson som inte är blyg och hänger den ribba in. Planen inför sista var att kräma ut det sista vi hade på 4 kedjor för att efter 8-10 minuter gå ner och gå för vinst. Detta behövdes inte då vi gör 3 mål på 48 sek. Christian hänger sitt andra för kvällen i PP. Robin Lundin sprätter upp 5an i krysset och Lukas Lundberg lägger elegant in en backhand. Med 15 minuter kvar är matchen långt från över men på något vis känns Åstorp matta och den stora forceringen uteblir. Återigen en "kipsalös" publik när Chrille fullbordar sitt hattrick i öppen kasse. Efter första periodens utspel med 4 frilägen och deras psykologiskt tunga 3-1 i början av andra skulle lätt paniken komma smygandes. Men med detta laget kan man inte sluta imponeras. En mognad under hösten samt ett enormt krigarhjärta på alla fronter kryddat med 4 återvändare gör att det kan bli riktigt roligt till våren. Nu plåstrar vi om såren och blickar fram mot Sölvesborg 9/1 borta. God Jul o Gott Nytt år //Snärre A-lag 17 dec 2010 0kommentarer
  • Fredagsträningen

    Vi tränar tidigare nu på fredag, kl .18.00, ombytta 17.45. J18/J20 15 dec 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter