• INFORMATION

    Veckans träning: Vår träning på torsdag är inställd pga av A-lagsmatch, vi tränar istället på söndag. Individuella samtal: Vi kommer under december/januari att ha individuella spelarsamtal, ca 5-10 min/spelare. Vi utgår från ett dokument som ni hittar under fliken dokument, spelarna har redan läst detta, det sitter på anslagstavlan i vårt omklädningsrum. Cup Mörrum: Spelschema har nu kommit och vi spelar första matchen kl. 09.45 mot Helsingborg, samling kl. 08.30. 12.15 möter vi Kristianstad 13.30 möter vi Tingsryd Det är sedan slutspel för alla lag. Övriga lag i cupen är: Rögle, Sölvesborg, Mörrum, Hvidovre. OBS: Fysskor och det nya joggingstället SKALL med till alla cuper!!! J18/J20 13 dec 2010 0kommentarer
  • Skillingaryd

    På söndag väntar ytterligare en tuff(are) uppgift i Alltrean. Skillingaryd. Laget slog Åstorp hemma i premiären med uddamålet. Oavsett dagsform, skador och bussresa i benen är det trots allt det laget som gör detaljerna rätt för dagen som vanligtvis står som segrare när dagen summeras. Enligt min rapport är just Skillingaryd ett sådant lag. Krymper ytorna för motståndarna, tar de uppoffrande jobben för varandra och värderar situationerna på ett moget sätt. Denna träningsveckan som gått vill jag påstå är en av de bästa sett till tempo, skärpa och fokus. Ett driv som varit genomgående över hela träningen och härliga kamper. Gnuggats en del på uppspel, spelvändningar och PP. Hoppas komma upp i någorlunda samma klass i PP som mot Krif 2. För våran del gäller det imorgon att vara beredda på krig från det att pucken släpps. Mot ett tight lag gäller det att ha viljan att driva hårt på mål. Det får kosta en kyss i ryggen men tänket att ta sig in på mål måste vara större än bekvämligheten att styra undan. Fyra återvändare är klara, ombytta och redo för spel imorgon. Martin "Poggen" Svensson lämnar platsen som andretränare och går in som 1 av 3 keeprar. André Sandberg har jobbat på i snart en månad och känns redo för match. En sniper av klass i sina bästa dagar och en pappa i omklädningsrummet/båset. Förra säsongens kapten är tillbaka. Christian Carlsson återvänder från Limhamn och går in som center mellan just Andre och Jimmy Olausson. Jimmy som också har förflutet i Vikings kommer bidra med fart och teknik. Efter överenskommelse går Jimmie Fridh in som andretränare. Jimmie gjorde comeback efter 4 säsonger som tränare. Gjort ett gott jobb men efter en höst sönderryckt av skador och Poggen som spelare återigen blev detta en utmärkt lösning. //Snärre A-lag 11 dec 2010 0kommentarer
  • Tillskott i truppen

    Vikings A-lags trupp har fått 4 stycken prima tillskott till truppen. Andre Sandberg gör comeback Christian Carlsson åter från Limhamn Jimmy Olausson åter från Limhamn Martin Svensson, målvakt comeback Detta gör att vi är bra rustade inför fortsättningen i Alltrean. Fredrik Jönsson/styrelsen A-lag 10 dec 2010 0kommentarer
  • INFORMATION

    Cup Mörrum: Vi har ännu inte fått något spelschema till denna cup men räkna med en tidig morgon då det tar ca 2 timmar 30 minuter att köra till Mörrum. Vill man köra upp dagen innan så har alla som deltar i cupen specialpris på Scandic i Karlshamn. FYS: Det är många spelare som glömmer att ta med sig "fysskor" = gymnastikskor till träningar och matcher. Det är helt omöjligt att genomföra ett fyspass med något annat på fötterna än gymnastikskor. SAMTLIGA SPELARE SKALL HA FYSSKOR MED SIG TILL ALLA TRÄNINGAR OCH MATCHER!!! J18/J20 6 dec 2010 0kommentarer
  • 1/3 check

    Efter en viss mättnad av tempofattiga "måndagsmatcher" blickade vi framemot premiären i en serie innehållandes gediget motstånd. Boysen var laddade för fas 2 av säsongen och det syntes redan på samlingen. Efter att ha bytat borta mot hemma inledningsvis med Kallinge har vi givits en enorm chans att få en flygande start på Alltrean med 3 raka hemmamatcher. Vi är starka hemma och det skulle nyttjas omgående. Från första nedsläpp är det vi som tar tag i taktpinnen och trycker ner Krif i deras zon. Efter nästintill total dominans går vi till pausvila med 4-0 och skotten slutar 17-4. En viss nonchalans uppstår i slutet av perioden när vi inte tar åkningar och underlättar för varandra. I pausen talar vi om att komma djupare i uppspelsfasen och fördela på spelare med högst fart. Perioden rycks sönder av utvisningar där vi konstigt nog tar på oss merparten i anfallszon vilket inte är ok. Krif gör sitt tröstmål i just powerplay efter tekning, skott som styrs in via en av våra spelare bakom en för dagen solid och tät Stoffe Lekander. Annars ett stort plus till dagens boxfyra med Kalle Nilsson och Ludde Lundin i spetsen som får en att tänka på Nordström/Jönsson under FBK:s epok. De kommer bli viktiga för vår del framöver i penalty killing. Lika roligt att se vårt box play, lika glädjande var att vårt power play lossna med nästintill 100%-ig utdelning. 7 mål på 8 pp. Målmässigt bäst för dagen var Mathias Persson men tyvärr hade ingen i Trelleborgspubliken keps. Annars en skön spridning på målen mellan forwards och backar där Jeppa Pedersen knöt ihop säcken med ett hyfsat skott från blå följt av dagens (enda?) målgest. Vi ska nog inte dra för stora växlar efter denna matchen utan ikväll på träningen fokusera på söndagens uppgift, nämligen Skillingaryd. Inte fått några rapporter från deras premiärvinst mot Åstorp men det är starka papper oavsett. //Snärre o Poggen A-lag 6 dec 2010 0kommentarer
  • Premiär Alltrean

    Nu är vardagslunken till ända och vi har nått vårt första delmål för säsongen. Alltrean. Vårt unga lag har nu 14 täta, fartfyllda och framförallt jämna matcher framför sig. Dessa matcher genererar rutin och fyller ut A-lags kostymen som så många av spelarna försöker iklä sig. Vi ska fortsätta med vårt energirika anfallsspel som burit frukt hittills. Napoleon sa att anfall är bästa försvar och vi kommer blåsa på utan att titta tillbaka. Det är ju trots allt nu säsongen börjar..... Krif 2 står som motståndare i premiären hemma i Alltrean. Ett lag vi inte vet så mycket om mer än att där är ett par lirare som en gång representerat "förstalaget" Krif. Oavsett hur de tenderar att spela så ska vi fokusera på vårt spel. Ta ett byte i taget, göra detaljerna rätt, våga utmana, våga misslyckas och jobba för varann. Ett täckt skott, en rensad retur, en utdelad tackling. Alla dessa små ingredienser utgör hur gott vårt framgångsrecept kommer smaka i slutändan. På söndag avgår tåget som har sluthållplats Div 2 och vi ska vara med från början. //Snärre A-lag 4 dec 2010 0kommentarer
  • Larmlista / buss !!

    Telefon / Maillista: Jag har fått in telefon/maillistor från 8 barn !!?? Det fattas bara 19 stycken.....:( Återkom med detta fortast möjligt. Glöm inte att det samtidigt är en larmlista om något skulle uppstå. Det gäller ledare oxå !! Jag sammanställer uppgifterna så fort som möjligt. De som har återkommit: Jacob H, Adam O, Karl K, Måns A, Carl C, Tobias B, Adam E, Jack P. ----------------------------------------------------------------------------- Buss till Karlstad: De som än så länge bokat plats på bussen är: John Eriksson, Kajsa & Ulf Carlqvist, Anette & Henrik Nordenfelt. Än så länge finns där plats på bussen, tar tacksamt emot bokningar fortast möjligt för planeringens skull. Observera att Ni inte behöver boka Ert eget barn då spelare och ledare är inräknat i allt 22 stycken. Därmed finns ca. 25 platser att tillgå med packning etc. Som jag nämnde tidigare så kommer vi att kunna disponera bussen på plats och någon form av uppsamling i Karlstad till/från ishallen är möjlig. Det är svårt att säga mer eftersom vi väntar på spelschema, tider etc. Det är viktigt att poängtera att spelare/ledare kommer prioriteras gällande nyttjande av buss på plats för div. aktiviteter eller annan spelplats. Frågor eller funderingar v g återkom till mig. /Anders Hallström J18/J20 30 nov 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter