Karlstad
Vi har beställt buss till cupen i Karlstad. Alla Ni föräldrar som är intresserade av att åka med så går det bra. Där finns plats för ca. 30 föräldrar och vi tar ut 250 kr t/r per stol. Vi åker under Torsdagen den 6/1 från Trelleborg och åter den 9/1 2011. Vi kommer också att kunna disponera bussen på plats då chauffören är med under cupen. Tider/planering eller annat tar vi när spelschemat kommer, första prioritet är spelare/ledare. Ytterliggare frågor v g återkom till mig. Obs..bokning av plats göres till undertecknad. /Anders Hallström
J18/J20
15 nov 2010
0kommentarer
Telefon listor....
Det har kommit önskemål om nya uppdaterade telefonlistor/maillistor till resp. barn/föräldrar (hem, mobil, mail). Vänligen maila uppgifterna till mig så distribuerar jag ut informationen fortast möjligt. /Anders
J18/J20
15 nov 2010
0kommentarer
Inför seriefinalen
Imorgon torsdag väntar en tuff seriefinal mot Åstorp som givit oss enda torsken i serien. Senast blev det 10-3 vilket är lite i överkant. Ska inte på något sätt missunna Åstorp segern för det är det bästa laget vi mött i serien och ser på sikt ut att ha ett ungt och tekniskt lag att förädla. Inför imorgon ska vi se till att inte bara blicka framåt som sist utan även ha tänket bakåt. Tighta över hela banan med fortsatt bra driv och enkelhet i första delen för att sedermera plocka fram vår fantasi i senare delen av banan. Träningen inför matchen kommer fokus att läggas på kriget framför och drivet in på mål. För ska det bli vinst imorgon så krävs det betydligt bättre offervilja att ta den obekväma kampen framför deras målvakt samtidigt som vi ger fri sikt framför vår. //Snärre o Poggen
A-lag
10 nov 2010
0kommentarer
Full pott i Giantdome
Inför matchen mot Lund hade vi några sämre träningar bakom oss med lite folk, dåligt tempo och slarviga passningar. Skulle detta tas med till matchen mot Lund? Matchen startade och vi satte taktpinnen direkt och Lund fick mest jaga puck. Men ju längre perioden led tappade vi tempo och det slarvades rejält med allt från enkla pass i uppspelet till organiseringen i Power Play. Vi innehade fortfarande ett rejält spelövertag och Lund hade svårt att hänga med vilket också visades på skottstatistiken efter 1:a perioden 3-13 till vår fördel. Inför andra perioden snackade vi mer om att go back to basic, ha tålamod och få fart på rören igen. Ologiskt sett till första perioden tar Giants ledningen efter en tekning, skott och styrning. Bästa femma för dagen med Frank och Ralle satte tidigt 1-1 genom Pontus Österlund och vi fick lite vind under vingarna. När väl Lund etablera sig i anfallzon hade vi problem att hänga med i svängarna främst genom pucktittande. Inför sista poängterade vi att så länge vi har fart på rören och inte tummar med 3:e gubben i hemjobbet så ska det mycket till om Lund ska komma nånvart. Sista perioden maler vi ner Lund och utdelningen kommer tidigt genom Timothy Wihlborg på pass av Fredrik Troberg. 3-1 och 4-1 kom sen av Rasmus Andreasson och David Möller och matchen var som gått som avgjord. Lund finade till siffrorna genom att sent sätta 2-4 innan signalen ljöd och ytterligare 3 poäng fick åka hem till "Valhalla". Det kändes som att denna matchen mer var ett litet avstamp till vad som väntar på torsdag och jag tror att grabbarna ser fram emot denna toppmatch med en enorm revanschlusta och att vi ska ge publiken en härlig match med vårt eget spel med fart, frenesi och fantasi! //Snärre o Poggen
A-lag
10 nov 2010
0kommentarer
Cuper
Hej Under fliken Cuper 2010/2011 hittar ni vem som spelar i respektive cup. Som ni ser så är vi också anmälda till två cuper i slutet av säsongen, vi återkommer med mer information om dessa cuper senare under säsongen.
J18/J20
10 nov 2010
0kommentarer
Tabell
Aktuell tabell
A-lag
8 nov 2010
0kommentarer
Vinst i 6 poängsmatch
Bortamatch mot Lejonet är på pappret en mycket svår uppgift och inga 3 poäng på posten. För att komma ut med ett lyckat resultat krävs det att laget presterar bra både i det fysiska samt på det mentala planet. Inför varje byte vara beredd på 1 mot 1 kamperna, att ge och ta en tackling för laget, schysst som regelvidrig med kyla i tanken. Defensiven välinformerad om deras forecheck och hur vi hittar lösning på det. Vi åker omgående på en kalldusch och får jobba i uppförsbacke när Lejonet tar ledningen. Lyckligtvis skakar vi av oss det målet och kommer upp på tavlan omgående genom Lukas Lundberg som är stekhet för tillfället. Successivt ökar vi intensiteten i skrisko- och passningstempo vilket leder till att vi får bra tryck i anfallszon. Lejonet sticker upp i ett fåtal kontringar när vi står och sover på blå. Som sista utpost träder Christofer Lekander fram och håller ställningen lika. Med en veckas spelledigt för Christofer och fokus på denna matchen är han rejäl för dagen. Kalle Nilsson ger oss ledningen efter skolbokshockey i samarbete med Robin Lundin och Timothy Wihlborg. I denna utvisningsfria period får vi sista ordet när på nytt Lukas Lundberg styr in 3an på pass av David Möller och återvändaren Martin Björnfot. Martin som kört hårt med oss i 2 veckor går in och visar prov på kyla och rutin som lyfter denna femma en nivå med god hjälp av Magnus Svensson som också växt sen förra säsongen. Andra perioden startar precis som första, kalldusch efter 12 sekunder efter Lejonets kapten och tillika bästa spelare för dagen Mattias Hermansson. Repliken låter inte vänta på sig utan bytet efter är det återigen vår andralina som ger oss ett tvåmålsöverläge genom David Möller. Mittakten blir sönderryckt av utvisningar där vi för dagen spelar riktigt solid box och tillåter Lejonet ta avslut på distans med bra sikt för Stoffe. Slutresultatet sätts efter en gallant spelvändning där Fredrik Troberg är sist på pucken efter framspelning av Kalle Nilsson. I pausen inför sista visste vi vad som komma skulle. Skulle vi som lag med unga hungriga krigare, fulla av frenesi och energi lyckas hålla huvudet kallt och inte ryckas med att spela grinig "rallarhockey"? Lejonets chans att komma tillbaka in i matchen är just att driva på extra i närkamperna på gränsen till vad som är tillåtet och få oss ur balans. Ett powerplay, ett skott, ett mål. Mycket mer krävs inte i hockey men vi är mäkta stolta över hur killarna står upp på ett bra sätt och visar prov på mognad och spelförståelse att ett blåmärke är mer värt vid vinst än en personlig vendetta vid eventuellt poängtapp. Sett till matchen är andrafemman ledande med 3 baljor och stundtals riktigt vägvinnande hockey. Nu gäller det att bibehålla ödmjukheten i denna femma och fortsätta med jobbet varje kväll som krävs. Tredjefemman får oxå plusbetyg, håller ihop på ett bra sätt från backarna Jesper Pedersen som gör ett moget inhopp istället för skadade Jimmie Fridh till en spelsugen Fredrik Troberg som är tillbaka efter skada. Kedjetrion i tredje anförda av Kalle Nilsson tillsammans med Timothy Wihlborg och Robin Lundin har ett go i anfallszon som ingjuter optimism framöver där vi hoppas att det verkligen lossnar inom kort för Robin efter allt slit. Vi matchade förstafemmorna mot varann ihop om att våra andra två skulle leverera samtidigt som 1a höll jämna steg med deras. Tyvärr torska vi den matchen med 2-0 trots en godkänd av den femman. På måndag startar vi upp veckan då serien vänder med lättare träning och successivt trycker vi upp tempot mot söndagens drabbning i Lund mot Giants. //Snärre o Poggen
A-lag
30 okt 2010
0kommentarer
Visa fler nyheter