Oavgjort i Lund
På onsdagskvällen var det träningsmatch borta mot seriekollegan Lund. Matchen slutade 4-4, efter att Trelleborg hämtat upp en 4-1 underläge inför sista perioden. Skotten vann Vikings med klara 38-20, så man hade ett spelmässigt övertag genom matchen. Christoffer Lekander i mål och en femma som vilade även i denna match. Nästa match är på söndag kl 16.30 när Limhamn kommer på besök i Söderslättshallen.
A-lag
9 sep 2010
0kommentarer
Kommande helg
På lördag är det Vikingsdagen, de spelare som skall spelar match där samlas kl.09.30. Fredrik Friberg är ledare för detta lag. Ni som spelar cup i Jonstorp hittar cupprogrammet på www.cuponline.se Nordströms cup. Vi spelar första matchen kl. 09.35, samling i Jonstorp kl. 08.20, kom i tid! Vi hade vår första träningsmatch förra helgen mot Malmö, på söndag har vi en ny träningsmatch mot Malmö. Vill än en gång påminna om att cupen i Åstorp 18/9 är inställd, tråkigt men inget vi styr över. Den 30:e september är det fotografering, lagbild och individuell bild.
J18/J20
9 sep 2010
0kommentarer
Swede Bank cup 2-3 okt. 2010
Hej alla morgonpigga hockey föräldrar, nu är det åter dax att kicka igång vår lyckade Swede Bank CUP 2010 !!!! Härmed lägger jag ut den information vi kom överrens om igår. Sjukvårdare: Paula H, Ingrid B. Lagvärdar: Catrine O, Urban B, Lars H, Lotta H, Jörgen P. Matgruppen: Anette N, Caroline B, Karin O, Christel L, Johanna N, Mats O. Lotterigruppen/Försäljningsgruppen: Lars D, Malin A, John E, Olof O, Catrin, Rosa. Våffelgrupp: Johan B, Cajsa (end.söndag), Henk. Sekreteriat: Paula H, ingrid B, Peter K, Jens, Robert K, Erling L, Henrik N. Porslingruppen: Ulf Carlqvist, Bengt Holmgren, Pavlos E. Cuponline: Anders H, Håkan S. Observera !!! Alla Ni som inte är nämnda här får gärna vara med och ställa upp ju fler vi är desto lättare blir det. Alla skall baka en ny " hockeybulle" eller TIF Bulle som görs liknande en kanelbulle man byter ut socker / kanel mot choklad och formar det som en puck. Frågor på detta v g kontakta Catrine eller någon annan bland föräldrarna. 1 sats skall alla göra mellan 30-40 st. plus en kanna kaffe. Utöver detta så vill vi att några bakar till försäljning och det kan vara allt mellan himmel och jord...baka på bara !!! Det är suuuuperviktigt att det kommer in massor av priser till lotteriet och vi ser gärna att ALLA bidrar på olika sätt. Vi vill ha grejorna senast Måndagen den 27/9( i förrådet ). Vi skulle också behöva några "drag" plåster till lotteriet såsom klubbor, resor etc. Hör av Er om någon kan bidra med detta. Priser även till Puckkastning / gömma puck. Frågor eller annat hör med Lars Davidsson ( Viktors pappa). I år blir det pokaler till 1,2,3:an samt medaljer till alla. Jörgen (jacks pappa) tittar på sponsorer till detta. Vi kommer även att ha matchens lirare/kämpe - priser till detta vill jag att alla hjälper till med. Det är tränarna i resp. lag som utser motståndarens lirare i varje match. På så vis 2 st. per match !! Priser delas ut av sekreteriatet. Duk / projektor fixas av Malin och Jens. Ser gärna att grejorna är på plats vid fredagsträningen. Glöm ej att hjälpa till med att dra fram stolar och bord under fredagsträningen innan cupen så allt är klart tills på lördag morgon. För att det ska bli så smidigt som möjligt är det bra att varje grupp informerar och diskuterar arbetsuppgiften internt. Frågor eller annat v g återkom till mig. / Anders
J18/J20
7 sep 2010
0kommentarer
Planeringsmöte inför hemmacup !
Måndagen den 6/9 kl: 18.15 i Holken är det dax för planeringsmöte inför kommande hemmacup. Äntligen skall vi igång med lite frivilligt arbete :) Jag hoppas så många som möjligt ställer upp denna dag för att enklare dela ut arbetsuppgifter. Frågor eller annat tar vi på mötet. Väl mött !!! Lotta Hallberg och Anders Hallström
J18/J20
3 sep 2010
0kommentarer
Mer information
Lördagen 11/9 är det Vikingsdagen, vi har denna dag ett lag som spelar cup i Jonstorp (lite olyckligt). Ni som inte spelar i Jonstorp spelar match på Vikingsdagen i Trelleborg, alla spelare i föreningen kommer hit, från A-lag - skridskoskola. Fredrik Friberg är ledare för detta laget. /Ledarna
J18/J20
2 sep 2010
0kommentarer
Viktigt
Matchen på söndag är tyvärr inställd då Limhamn meddelat att de inte kan komma. Vi blev istället inbjuda till Malmö, samma lag som skulle spela mot Limhamn spelar istället mot Malmö på söndag, denna match spelas i Malmö på Rosengård, samling kl 08.00 matchstart kl 09.00. Laget hittar ni precis som tidigare i kalender. Istiden i Trelleborg på söndag kl13.30 har vi kvar så då tränar vi, alla är välkomna även de som spelat match på förmiddagen. Vi måste tyvärr också meddela att Åstorp har ställt in sin cup den 18/9, tråkigt! Vi ber tusen gånger om ursäkt för denna röra men det inget vi råder över. /Ledarna
J18/J20
2 sep 2010
0kommentarer
Avgifter 2010/11
Hej, Angående betalning av medl. avgift samt träning/lag avgifter så gäller följande: 1000 kr tränings avgift, skall vara betald senast 1/9 2010 200 kr medl. avgift, skall vara betald senast 1/9 2010 (familj 300 kr) 1860 kr lagavgift, skall vara betald senast 1/11 Detta kan betalas in på bg nr: 318-3654 (glöm inte fylla i vad avgiften avser samt personnr.) Frågor eller annat v g återkom till mig eller kansliet. /Anders Hallström
J18/J20
30 aug 2010
0kommentarer
Visa fler nyheter