• Förlust i Danmark

    Med endast fem ispass i benen, så förlorade a-laget, sin första träningsmatch mot Amager i Köpenhamn med 0-3, enligt coach Snarre så gjorde laget en bra insats trots allt och hade läge på ett antal mål. A-lag 29 aug 2010 0kommentarer
  • INFORMATION

    Precis som tidigare säsonger så skall vi spela några cuper innan serierna startar, det kan också bli några träningsmatcher innan seriespelet. Som ni kanske sett så skall vi spela tre cuper i september/oktober, vem som spelar hittar ni under respektive cup i kalendern. om någon inte kan vara med så vill vi veta detta så fort som möjligt! Vår egen cup, Swebank Cup ställer vi upp med två lag, cupen har varit fulltecknad sedan en tid tillbaka (finns även lag på "väntelista"), ni hittar vilka lag som kommer under fliken Swebank Cup. Vill än en gång påminna alla om att titta i kalender då vi kommer att fylla på denna med bla fler träningstider. Varje träning planeras i god tid så det är mycket viktigt att meddela om man inte kan vara med!!! Detta gäller all forma av aktivitet, fys, teori mm. Vi ledare ser fram emot en ny rolig och spännande hockey säsong. /Ledarna J18/J20 18 aug 2010 0kommentarer
  • Kalendern

    Hockeysäsongen är nu igång med en massa sommarläger och snart startar vi vår egen träning. Kalendern är nu ifylld fram till första helgen i oktober då vi har vår hemmacup, (Swebank cup 2/10 - 3/10). Det kommer eventuellt att tillkomma några träningspass samt att vissa klockslag kan ändras. Vi skall föröka att uppdatera kalendern så fort det sker någon förändring. /Ledarna J18/J20 3 aug 2010 0kommentarer
  • Joggingställ

    Vi kommer under kommande säsong använda oss av ett nytt joggingställ av liknande modell och kvalitet som vi hade förra säsongen (TPS), skillnaden i år är att märket heter Salming. Detta joggingställ skall användas när vi har fys, uppvärmning innan match samt mellan matcherna när vi spelar cuper. Vi vill redan nu få respektive spelares storlek, storlekarna finns i 140, 160, XS, S, L, XL. Priset för dessa är ungefär samma som TPS stället kostade förra året dvs ca 400-500 kr. Betalar gör ni när ni får joggingstället. Maila spelarens namn och storlek till Anders Hallström inom två veckor. Mailadress: anders.hallstrom@yahoo.com J18/J20 23 jul 2010 0kommentarer
  • Ny info från Snärre

    Sommarträningen säsong 2010-11 inledes i början på Maj med tester. Kondition, spänst och styrka. Laget har kört 3 pass i veckan med stor inriktning på cirkelträning fram till den 17:e juni. Det är med stor spänning vi startar upp sista etappen av sommarträningen den 26/7 kl 17.45. Helgen 30/7-1/8 åker laget till Revingehed med övernattningar. En Team-camp för att svetsa ihop grabbarna utan orosmoment som flickvänner och Lotta på Liseberg. Kring laget är där i dagsläget 2 stycken tunga avbräck. Det är Christian Carlsson, vår poängsprutande kapten den gångna säsongen som spelar vidare i div 2 med Limhamn Limeburners samt spelskicklige backen Marcus Johnsson som pga jobb i Lund går till Giants. Vi tackar dessa två herrar och önskar dem lycka till i vinter. För övrigt förs en dialog med en handfull spelare från gångna säsongen om fortsatt spel. Därav inget konkret vad gäller truppen. På egen front är inte truppen spikad men vi går på is med 20+3. Vi har fått en trio tillbaka från Panterns J-20. Det är Fredrik Troberg, David Möller samt Markus Andersson. Förra säsongen var 7-8 juniorer uppe o provade hetluften i seniorsammanhang. Att gå från junior till senior görs inte över en natt. Det är en process som i snitt tar en säsong. Att till en början få komma upp och träna med seniorerna till och vara med på match för att "se och lära" men kanske inte få spela. Bli komfortabel både innan och efter match, på och utanför banan samt en mognad och ödmjukhet. Många gjorde det jättebra och klarade av det med bravur. En del var lite tunna i kostymen då men med en rejäl sommarträning och ett behagligare tempo kommer många av våra unga inte bara växa in i kostymen utan även ta för sig. Det är med glädje som vi i vinter får förmånen att förädla dessa förmågor som har en bra solid hockeygrund att stå på tack vare våra duktiga ungdoms- och juniortränare. Martin "Poggen" Svensson kommer i vinter gå in som assisterande. "Poggen" har ett förflutit i Trelleborg som burväktare sen liten och gått hela vägen upp i A-laget. Han valde att lägga av för 2 säsonger sedan. Nu är han tillbaka i Vikings och kommer även att agera som målvaktstränare inom klubben. För er som undrar vart Rikard "Åke" Åkesson tagit vägen har han inte lagt ner sin tränarkarriär utan bett om en time-out. Pga mycket jobb och flytt känner Rikard att tiden inte räcker till som han vill. Tackar Åke för den gångna säsongen och hoppas han hittar tillbaka inom kort. Fortsatt trevlig sommar Coach Snärre A-lag 17 jul 2010 0kommentarer
  • Sponsring av matchtröja

    Vårt lag tillsammans med föreningen håller på att se över våra matchtröjor. Är någon intresserad av att vara med och sponsra till detta och få sin logga på tröjan kan ni ta kontakt med Anders Hallström, allt är av intresse. /ledarna J18/J20 17 jun 2010 0kommentarer
  • INSTÄLLD TRÄNING

    Träningen imorgon (tisdag 25/5) måste vi tyvärr ställa in. Vi tar nya tag nästa vecka. Att tänka på: - Samtliga spelare fick på vårt upptaktsmöte en hemuppgift att göra under sommaren, glöm inte att genomföra denna. /Ledarna J18/J20 24 maj 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter